Gewandhaus Orchestra

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    Corporate Identity

    Gewandhaus Orchester

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Intro

The Gewandhaus Orchestra is a German symphony orchestra based in Leipzig. The orchestra is named after the concert hall in which it is located – the Gewandhaus (Cloth Hall or Textile Hall). It is one of the top three symphony orchestra in the world with 185 musicians and in addition to its concert duties, the orchestra also performs frequently in the Thomaskirche and at the Leipzig Opera.

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Task

Create a Relaunch of the complete Corporate Identity including Behaviour, Language, Design and Communications.

Taking care of the Brand Architecture and communications concept and involve all Brand Stakeholders in the process to bring us an absolute unique Brand Appearance.

  • Design
  • Print
  • Exhibition
  • Campaign
  • Live Layouting
  • Brand Strategy
  • Digital Brand Experience
  • Content Marketing
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Idea

We started a two years process called „Kanon20: retell tradition together" and integrated more than 100 different people in the complete process. With Interviews, Workshops and our new format Live Layouting we were able to get a unique brief for the new Brand Approach. We created the Brand Mission „Res severa verum gaudium“ which is the anchor of everything.

  • Looks like
    Live Layouting
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Result

Die neue Einmarkenstrategie bringt Ordnung in das große Angebot und legt den Fokus wieder auf die eine starke Marke — das „Gewandhausorchester“ wurde Absender aller Kommunikation.

Die ursprünglich bereits seit Jahrhunderten im Gewandhausorchester bestehende Botschaft „Res severa verum gaudium“ („Wahre Freude ist eine ernste Sache“) wurde zum zentralen Markenkern. Sie betont den eigenen Anspruch an die Qualität und Leistung des Orchesters, steht in erster Linie aber für die Freude an der Musik.

Wir blieben der langen Tradition des Logos treu und passten es nur dezent an. Die Formsprache und Farben des neuen visuellen Auftritts leiten sich direkt aus dem Gewandhaus selbst ab.

In über 200 Einzelprojekten wurde das neue Design umgesetzt — von dem Inventaraufkleber bis zum Jahresprogramm. Webseite, Plakate, Kampagnen, Broschüren, Flyer und mehr vermitteln eine freudvolle Kommunikation und repräsentieren das Gewandhaus nun auch visuell mit seinen bunten Farben und unverkennbaren Formen.